Kroky z poruch příjmu potravy

1.Jsem neustále v přítomnosti, jakmile si uvědomím, že mě myšlenky odvádějí do minulosti či budoucnosti, vracím se znovu a znovu do tady a teď. Jak se to dělá? Zastavím se, nadechnu, otevřu oči a podívám se, kde jsem. Zaposlouchám se ušima, co kolem sebe slyším a uvědomím si svoje tělo. Uvědomím si svůj dech, a jak se teď momentálně cítím. Jen dnes si mohu pomoci k tomu, aby mi zítra bylo lépe. Dnes tvořím základ toho, jak mi bude zítra.

2.Nakupuji, vybírám potraviny, vařím vědomě s láskou. Krmíte svoji nejbližší tudíž nejlepší přítelkyni. Jedinou na celý život. Sebe. :-)

3.Pro tento život máte jen toto jediné tělo. Komunikujte s ním jako se samostatnou inteligentní bytostí. Oslovte vodu v sobě, ať vám pomůže transformovat vše, co potřebujete. Naše tělo je z mnoha procent z vody a voda umí měnit svoji podobu a je vědecky dokázáno, že ji lze programovat. Využijte její schopnost pro svůj prospěch. Dodejte tělu pohyb, který vás baví. Cvičení, sport, tanec vás zaměstná a dodá vašemu tělu látky uspokojení. 

4.Jím pravidelně, pestře. (Pravidelnost je důležitá ve chvílích, kdy se nemůžete spolehnout na signály vašeho těla. Jakmile se stabilizujete, můžete se postupně začít řídit tím, jak cítíte potřeby těla a jíst jen tehdy, kdy máte hlad) Nic si nezakazuji, ale vnímám, po čem mi je dobře a po čem ne. Hledám potravu, po které se cítím báječně, nasycená a uspokojená a nejdu po ní energeticky dolů. Jakmile si musíte po jídle lehnout, chce se vám spát, nebo vám je blbě, tak buď to nebylo vhodné jídlo, nebo ho bylo moc. 

5.U jídla nic jiného nedělám. Vypnu televizi i počítač. Jím vědomě. Co to znamená? Podívám se, čuchnu, vnímám co jím. V klidu. Zapojím všechny smysly, abych se co nejvíc nasytila. Pozoruji v sobě, jak mi to chutná a také, kdy je bříško příjemně plné. NEMUSÍM sníst vše. Jen tak, aby mi bylo uvnitř jak v pokojíčku. Že je to škoda to vyhodit? A vás není škoda? (bezva věc je mrazák)

6.Nehladovím. Myslím na to, pokud někam jedu, abych měla s sebou svačinku. Neignoruji jemný impuls hladu. To, když už hlady šilháte, to už je pozdě. Pokud předejdete velkému výkyvu glykémie, půjde to snáz.

7.Uvědomuji si svoje držení těla a grimasu obličeje. Kdykoliv si vzpomenete, tak se narovnejte, pořádně se nadechněte do celého hrudníku, dejte hlavu nahoru a usmějte se na sebe dovnitř. Jak bylo v jednom filmu - aby se vám smála játra. Nechte svůj úsměv prostoupit na povrch. Jen v narovnané páteři může proudit energie. Dech vás oživuje. Úsměv ladí. Pokud si zpočátku u toho budete připadat jako debil, tím líp, aspoň vám ten úsměv půjde líp. Není nad to, zasmát se sama sobě.

8.Jdu ven na čerstvý vzduch a slunce co nejčastěji, případně jak mohu, tak pořádně větrám a nadechuji se. 

9.Pokládám si otázky. Proč bych měla zhubnout? Proč mi vadí faldy? Co mi ve skutečnosti vadí? Po čem hladovím? Co mi ve skutečnosti chybí? Co bych si nejvíc ze všeho přála? Co bych chtěla v životě dělat, žít? Jaký vztah bych chtěla?  Jak si dnes mohu zpříjemnit den? Co dnes, teď hned, mohu udělat pro sebe? Svoje tělo? Svoji duši? a doplňuji o otázku Adélky Obermajerové - Proč bych měla chtít přibrat? CO bych ve skutečnosti chtěla přibrat? Proč se stále cítím neúplná, nedokonalá..

10.Nahrazuji negativní myšlenky a hlavně výčitky okamžitě, jakmile je zaznamenám. Není jednoduché jen tak vypnout mozek. Je jako váš počítač, pořád něco šrotuje. Ale můžete tam vložit jiný disk, ať tam dokola jede to, co vás podporuje. Dovoluji si být šťastná, zdravá. Miluji se. Odpouštím si. Důvěřuji si. Atd…Vytvořte si svoji osobní mantru, afirmaci.

11.Obklopte se lidmi, kteří vás podporují, choďte na akce, které ve vás probouzejí život, kreativitu a radost. Smích je dokonalý lék. Nekompromisně se rozlučte s těmi, kteří vás vysávají. Máte právo vybrat si, jaký život žijete a máte zodpovědnost ho prožít co nejlépe. Když se někde necítíte dobře, tak odejděte. Pokud jste ve vztahu, na kterém vám záleží, sdělujte partnerovi svoje změny. Sdělujte mu, proč to je pro vás důležité. Klidně, ale důsledně si opakujte to svoje. Je těžké dělat velké změny, když vás rodina zrazuje. Ale když je začnete dělat a ustojíte si je, tak teprve pak skutečně uvidíte, kdo vás podporuje a kdo ne. Můžete být i velmi překvapena, jednak se objeví nové kontakty, jednak část těch stávajících si vás začne vážit, protože jste dokázala to, co oni ne. Vaše jediná povinnost je jen sama k sobě. Pokud mi něco ubližuje, vysává mě a ničí, a zůstávám v tom, tak dobrovolně svůj život odevzdávám. Zabíjím život a často i sebe.

11,5 Nechtějte to zvládnout vše najednou ! :-) taky nějakou dobu trvalo, než jste se do svojí šlamastiky dostaly, tak nečekejte zázraky na počkání.

12.Hledejte, jak můžete kultivovat vaše potěšení. Hledejte, co vám dělá radost a na to si prostě najděte čas. To, co je vaše skutečná výživa. Tanec, zpěv, vaření jsou důležité ženské činnosti.

13.Dovolte si svobodně se projevovat. Emočně, slovně, verbálně. Pracujte na uvolnění vašeho těla, břicha, obličeje. Mantra – Já můžu!



14.Věřte svým pocitům. Pokud něco cítíte opakovaně, dlouhodobě, tak si už přestaňte namlouvat, že je vše v pořádku. Že byste měla být spokojená. Když ve skutečnosti spokojená nejste, tak to neignorujte! Tisíce žen si připadalo, že nejsou normální, než si dovolilo žít svůj skutečný život. Proč si nechcete dovolit být šťastná? Hledejte, co by vás uspokojilo. A krok po kroku, jeden za druhým dělejte směrem k vašemu uspokojení a naplnění. Nemusíte vědět, jak to dokážete, jak tam dojdete. Stačí udělat první krok a pak druhý. A pak další. A stále dál. Podívejte se do vašich vztahů, práce – čím se živíte? Pracujte postupně na všech úrovních vašeho života. 

15.Zkoumejte váš menstruační cyklus. Vaši ženskost. Pozorujte, jak se u vás projevuje cykličnost. Jak se měníte během měsíce a také jak se to pravidelně opakuje. Nejste, vy prostě nemůžete být každý den stejná. Využijte dní krvácení k zastavení, k odpočinku. K pohledu do sebe.

16.Vykašlete se na dokonalost. A hledejte svoji vlastní vnitřní krásu právě ve vaší individualitě, ve vaší nedokonalosti. A propo – někdy se přejíst je úplně normální. Sníst jednou za 14 dní celou čokoládu, není absolutně nic, co byste si měla vyčítat. Užijte si to a vyberte si nějakou hodně dobrou. Jen tu nejlepší.

17.Poznejte a respektujte svoji sexualitu. Milujte se, jen když to opravdu cítíte a chcete. Dopřejte si i v sexualitě vše, co momentálně potřebujete. Někdy můžete mít potřebu sexu, milenců. Nebojte se toho, když budete zároveň pracovat na sobě, tak potřebu naplníte a dojdete k uvolnění, k touze po hlubším vztahu.  A velmi často se děje to, že potřeba zmizí už v momentě, kdy si to dovolíte.Vážím si sama sebe natolik, že si dovolím vše, co potřebuji. Vážím si sama sebe natolik, že si počkám na muže, který bude mít jasno v tom, že mě chce. Všeho je dostatek, i mužů. Nepodceňujte všechny souvislosti se sexualitou. Je snad pro vás něco intimnějšího?

18.Pracujte s tím, co se momentálně otvírá. Konkrétní denní situace – s kolegy, s partnerem, rodinou, sousedy, prodavačkou v marketu. Pokud ve vás kdokoliv, cokoliv vyvolá emoce, hlavně ty temnější (zasáhne vás, zraní, štve). Je to nádherná možnost, kterou můžete využít pro svoje poznání.

19.Nic není špatně. Problém s jídlem není o jídle. Ale o vaší vnitřní výživě, o vašem životě.

20.A proboha opravdu to nechtějte zvládnout vše najednou!!! :-) 

Chci moc poděkovat všem ženám za jakékoliv sdílení. Cítily jste někdy nádheru a sílu ženského společenství?  Máte v něm možnost pocítit, že v tom nejste samy. Sdílejte se ženami co nejčastěji, je to naše přirozená léčba. Podpora. Jedna věc je tlachání a švitoření (i to je někdy potřeba), jiná věc je, když ženy mluví otevřeně o svých „intimních“záležitostech. Každý vyslechnutý příběh nás obohacuje. Od pradávna si takto ženy předávaly zkušenosti, učily se jedna od druhé. Pracujte se sebou tak, abyste poznaly, kdo vlastně jste. Co chcete, po čem toužíte, kdo jste skutečně vy uvnitř. Žádná není taková jako právě vy. A přesto jsme jako jedna. Každá máme v sobě mnoho pozic, rolí, bohyní i stínů. Nemůžeme být jen hodné, veselé a výkonné. 

 Cesta je:  Přijmout se taková, jaká jsem. Totálně. Se vším všudy.

PS: Váhu darujte nějaké „dobré“přítelkyni. Ukazuje nějaká čísla, která vám nijak nepomohou k tomu, abyste se cítila skutečně dobře.

6 zobrazení0 komentář
  • Black Facebook Icon