Podněty k článku - chraňte svoji dělohu.

Home > Články > Inspirativní texty > Podněty k článku - chraňte svoji dělohu.
AAA
velikost textu
Hodně jsem přemýšlela nad tím, jak nejlépe vám informace k článku o děloze doplnit. Nejde o žádný útok na lékaře, ale o vybídnutí k převzetí zodpovědnosti za své tělo. S tím, že si to někdy musíme ustát i přes přesvědčivost autority. Je prostě fakt, že s demagogickým přístupem se můžeme setkat kdekoliv - u lékaře, i u alternativců. 
Když jsem se ladila na to: „jak nejlépe prospět svému pánevnímu dnu,“ došlo mi, že když vnímám, že děloha je součástí celého systému – tak k tomu také tak musím přistupovat. 
Že jde o cvičení, zpevnění a také uvolnění a protažení celého těla. Že jde o to, najít pro sebe ty nejlepší cviky, činnosti – které budou pro mě tím nejlepším zdrojem vitality.
Vyzvala jsem další dvě ženy, aby se k tomu také vyjádřily, abych vám poskytla širší pohled, vlastně by bylo fajn to doplnit příspěvkem lékaře, či lékařky či dalších - např. fyzioterapeuta. Zatím se mi nepoštěstilo, ale zkusím se na to zaměřit a příspěvky doplním.
 
*
Každá si vzpomeneme: „Nevrť se.“ „Seď rovně.“ A tak si zvykneme, že hýbat boky, vrtět zadečkem se nemá.
Jenže tím přicházíme o spoustu energie.
Dost často jsou mými klientkami ženy. Co nejčastěji řešíme? Jasně asi jsou to bolavá záda, následek stresu, velkého tlaku (a naše neochota, uznat různou výkonnost v rámci menstruačního cyklu) a špatný způsob dýchání.
Ale mám i klientky s problémem otěhotnění, s problémy menstruačního cyklu, potíže v přechodu.
U klientek s problémy otěhotnění se mimo jiné bavíme o pánvi a pánevním dnu. Když po nich chci, aby udělaly kroužek pánví, zavrtěly zadečkem, zjišťuji, že často je to obrovský problém.
 
No jo, ale když je tohle nefunkční, jak má proudit energie?
 
Tak se učíme rozhýbat a prodýchat tělo. Uvolnit spazmus a uvědomit si své ženství, obrovský dar. Někdy k tomu přidáme homeopatika a většinou pomocí práce s energiemi ještě „poladím“ tělo.
 
Ale moc ráda bych zmínila jednu klientku, úžasnou maminku dvou dětí. Obě děti se narodily císařským řezem a tak u druhého porodu jí bylo doporučeno, podvázání vaječníků. Ano, jasně, úžasná antikoncepční metoda. Bohužel její tělo po několika letech vyhodnotilo, že vlastně tedy asi nemusí ani menstruovat.
Řeknete si no super.
Ale je fakt super mít okolo třicítky přechodové potíže, otékat, mít návaly?
Léčila jsem energiemi (AROLO, ADT) a léčbu doplnila homeopatiky.
Dnes už její tělo ví, že je mladé, krásné a fungující.
Naše břicho, zdroj síly, ale také nejměkčí a nejzranitelnější část, nás samotných.
Je lepší zde mít moc než ne-moc.
 
Nechci tvrdit, že všechny lékařské zákroky jsou chybou, ani náhodou, často pacient přežije jen díky nim, jen bych byla ráda, kdybychom každá převzaly svůj díl zodpovědnosti a o svém těle přemýšlely a rozhodovaly. Je totiž jen a jen naše.
 
*
Libuše Holečková - Strakonice - jóga
Ano, zaměřit se na cvičení pro posilování svalstva pánevního dna není o tom, zaměřit se jen na určité partie. Jde o to přistupovat k sobě komplexně. Tzn. procvičovat svalové skupiny celého těla, neboť jsou vzájemně propojeny a na sobě závislé. Proto tedy např. kondice klenby nožní může souviset s kondicí svalů pánevního dna. Stejně tak zastávám názor, že naše pánevní dno reaguje na stav naší psychiky. Jóga přistupuje k člověku komplexně. Zasahuje do fyzického stavu, psychického i duševního.
Co se fyzických cviků týká, jsem přesvědčená, že pro zdravé fungování pánevního dna, systémů a soustav v těle je potřeba uvědomit si zásadní věc. Tou je naše základní postavení těla. Vědomě nastavit své tělo od chodidel až po vršek hlavy je někdy alchymie, ale má, dle mého názoru, zásadní význam. Od tohoto postavení se pak odvíjí další pozice. Máme - li mluvit o pánevním dnu, možno působit posilovacím cvičením jako je např. dynamický přechod z pozice psa s tváří dolů do prkna a zpět. To se dá provádět na natažených pažích i opřením o lokty. Toto cvičení mám velmi ráda, protože zasahuje snad každý sval těla. Mohla bych tu jmenovat mnoho dalších cviků, ale lepší je navštívit kurz jógy, kde se s pozicemi seznámíte pod odborným vedením.
Co se týká obrácených poloh. Pro "člověka vzpřímeného" jsou velmi přínosné. Uvolní se orgány, které jsou díky špatným pohybovým návykům stále stlačovány zemskou silou směrem dolů, srdce je nuceno k vyšší činnosti a v neposlední řadě vidíme svět z jiného úhlu. Mějme však na paměti, že nelze jen posilovat. Abychom nastolili rovnováhu, je potřeba posilování kompenzovat protažením a uvolněním. Obě tyto podmínky splňuje pozice baddha konásana v leže. Jsou to spojená chodidla přitažená co nejblíže k trupu. Malíkové hrany chodidel se dotýkají země, kolena jsou pokrčená a dle potřeby podložená, aby nedocházelo k bolestivému natažení tříselných vazů či bolestem v oblasti kyčlí. Během relaxace je možno využít vizualizace tak, že veškerou svou pozornost nasměřujeme do svého pánevního dna a vědomě jej léčíme a uvolňujeme.
 
Je to strašně obšírné téma a dosahy pozic pro člověka se nedají stručně podat. Vypíchla jsem to nejdůležitější.
Mám- li svoje zkušenosti shrnout tak snad takto: Základní a pro mne nejdůležitější je vědomé postavení těla od chodidel. Tím dochází k nápravám nesprávného držení těla a potažmo k nápravám mnoha vzniklých zdravotních potíží, včetně potíží s ochablým pánevním dnem. No a pak každodenní chůze v přírodě .
Svou myslí kontrolujeme svůj tělesný postoj a to nás dovede ke kontrole svého mentálního postoje. Co víc je potřeba vymýšlet?
 
Přeji cítit pevnou půdu pod nohama a jít s hlavou vztyčenou.
 
 

Světlem sama sobě

Světlem sama sobě
Cena: 349,00 Kč

Barevné okamžiky

Barevné okamžiky
Cena: 269,00 Kč

Jak o sebe pečovat E-BOOK

Jak o sebe pečovat E-BOOK
Cena: 333,00 Kč

Příběh ženy

Příběh ženy
Cena: 128,00 Kč

Audio balíček pro sebeléčení - CD

Audio balíček pro sebeléčení - CD
Cena: 250,00 Kč

Nejbližší akce

Úterní praxe - 3 měsíční setkávání

Místo konání: Studio Osm, Srbská 2 Praha
Datum konání: 28.05.2019 - 25.06.2019.,
od: 19:00. - 21:00.
všechny akce

Přejete si, abych Vám byla podporou na Vaší cestě?

Třikrát do měsíce Vám zasílám své krátké originální texty, které nejsou nikde jinde publikovány. Slouží jako podpora, zamyšlení či podnět k tomu, jak lze svůj život maximálně a vědomě prožít.

Zde uveďte svůj e-mail. .

odhlášení

Napište mi

Ženy v pohodě na Facebooku

Navštivte také naše stránky na Facebooku

KONTAKT

+420 736 455 107
m.krepelkova@zenyvpohode.cz

E-book
můj příběh

PROBUZENÍ z pekla
aneb cesta k ŽIVOTU

stáhnout
E-book můj příběh